piątek, 24 sierpnia 2012

Pomarańczowo-migdałowe nektarynki

Byłam ciekawa jak smakuje połączenie nektarynek z pomarańczą i olejkiem migdałowym - bardzo przyjemny smak. Przepis, który zaczerpnęłam z książki "Super Grillowanie" - Paula Kirka zmodyfikowałam. Z powodu braku możliwości wypróbowania deseru na grillu wykorzystałam piekarnik.

Pomarańczowo-migdałowe nektarynki

Składniki:
  • 4 dojrzałe nektarynki
  • 1 pomarańcza
  • 1/4 łyżeczki aromatu migdałowego
  • 8 łyżeczek masła
  • 8 łyżeczek jogurtu naturalnego
  • 8 ciasteczek maślanych
  • 8 płaskich łyżeczek cukru

Wykonanie:
Nektarynki myjemy, przekrawamy na pół, usuwamy pestki. Każdą połówkę układamy na kawałku folii aluminiowej przeciętą stroną do góry. Z połowy pomarańczy cieniutko obieramy skórkę, kroimy na cieniutkie paseczki, zalewamy na 10 minut wrzątkiem, następnie odcedzamy. Do miseczki wyciskamy sok z pomarańczy i dodajemy olejek migdałowy. Każdą połówkę nektarynki polewamy sokiem z pomarańczy z dodatkiem olejku, dajemy łyżeczkę masła, zawijamy w folię i wstawiamy do piekarnika ustawionego na termoobieg na 180 stopni na 15 minut. Otwieramy folię, sypiemy łyżeczką cukru, dajemy łyżeczkę jogurtu i posypujemy pokruszonymi ciasteczkami maślanymi. Jemy ciepłe nektarynki.

Pomarańczowo-migdałowe nektarynki

2 komentarze:

  1. Ależ oryginalne danie grillowe. Super. Poproszę o więcej takich w mojej akcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że udało mi się trafić z przepisem.

    OdpowiedzUsuń