czwartek, 11 października 2012

Grzybki w słoiku

Przepis dostałam od Taty. Pamiętam jak takie grzybki przywoził z Mazur... zatęskniłam za tym smakiem i postanowiłam je zrobić, a że byłam z Rodzicami na grzybobraniu i to całkiem udanym, więc wzięłam się do zaprawiania podgrzybków.

Grzybki w słoiku

Składniki:
  • 1 kg grzybów (najlepiej prawdziwki, podgrzybki, maślaki, kozaki)
  • 15 dag cebuli
  • czosnek
  • półtorej szklanki wody
  • 10 dag cukru
  • łyżeczka soli
  • niecała szklanka octu 10 %
  • pieprz
  • ziele angielskie
  • gorczyca
  • goździki
  • kawałek korzenia chrzanu
  • łyżeczka kwasku cytrynowego

Wykonanie:
Oczyszczone grzyby myjemy i gotujemy 15 minut w osolonej wodzie z dodatkiem kwasku cytrynowego. Następnie odcedzamy grzyby i przelewamy przegotowaną zimną wodą. Cebulę obieramy, kroimy w krążki i obgotowujemy. Układamy w wyparzonych słoikach grzybki na przemian z cebulą. Dodajemy do każdego słoika po dwa ziarenka ziela angielskiego, kawałek chrzanu, ząbek czosnku, 6 ziaren gorczycy, goździk i 3 ziarna czarnego pieprzu. Przygotowujemy zalewę z wody, octu, cukru i soli. Gorącą zalewą zalewamy grzyby i pasteryzujemy 45 minut.


Efekty grzybobrania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz