poniedziałek, 15 grudnia 2014

Bakaliowiec

     Wstyd... tak długo mnie nie było, ale wierzcie mi - cały świat wywrócił mi się do góry nogami. Na szczęście są to same pozytywne zmiany - mam cudownego Męża, za miesiąc urodzi nam się córeczka. Jedno się nie zmieniło - dalej uwielbiam gotować, piec... :) Grono kochanych ludzi dla których pichcę powiększa się, co mnie cieszy.
Ale do rzeczy... dzisiejszym tematem jest bakaliowiec. Pyszne ciasto, zdrowe i banalnie łatwe w wykonaniu, takie świąteczne. Może się skusicie?   




Bakaliowiec

 Składniki:
  • 30 dag różnych orzechów (u mnie laskowe, migdały i nerkowce)
  • 30 dag suszonych owoców (u mnie morele, figi, daktyle, śliwki, rodzynki, żurawina)
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • łyżeczka cynamonu

Wykonanie:
Do mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia i cynamonem wsypujemy bakalie, następnie wszystko razem mieszamy. Jajka miksujemy z cukrem i przelewamy do miski z bakaliami i wszystko mieszamy. Ciasto bakaliowe przekładamy do keksówki i lekko ugniatamy. Pieczemy w 150 stopniach - termoobieg przez 45 min.


Bakaliowiec



Bakaliowiec

Korzenne przysmaki

4 komentarze:

  1. genialne, jestem ogromną fanką bakali i to ciasto wygląda dla mnie obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla "bakaliożerców " wspaniały wypiek .Malo paracy ,a ciasto wspaniałe ,bardzo polecam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Jak dlugo postoi to ciacho? Chcialabym zrobic je ciut przed Swietami

    OdpowiedzUsuń